Mariëlle Daemen, Voorzitter

“Kinderen hebben de toekomst! In Gambia kunnen teveel kinderen door armoede niet naar school. Meisjes die mee moeten helpen met de opvoeding van de jongere kinderen en het huishouden. Jongetjes die spullen verkopen op straat of meewerken op het land. Dit is niet het beeld dat ik voor ogen heb bij het gezegde kinderen hebben de toekomst. Met Stichting Kids2School wil ik bijdragen aan een betere toekomst voor meer kinderen in Gambia.”

Chantal Muyrers, Penningmeester

“Toen mijn kinderen 4 jaar werden was niet de vraag of ze naar school konden, maar naar welke school. Helaas kunnen vele kinderen zich deze vraag niet stellen. De vanzelfsprekendheid van het volgen van onderwijs zoals in Nederland geldt niet overal ter wereld. Zo ook niet in Gambia. Door de verhalen van Mariëlle, Elfie en Mathieu en hun drive om zoveel mogelijk kinderen onderwijs te laten volgen ben ik enthousiast geraakt om hier ook een steentje aan bij te dragen, want ieder kind zou onderwijs moeten kunnen volgen ongeacht waar ze zijn geboren.”

René van de Kandelaar, Secretaris

“Iedereen heeft wel een of meerdere keren dat hij of zij wil bijdragen aan een goed doel. In ieder geval heb ik dit vaker beleefd. Na het doneren van een bedrag resteert vaak het gevoel van wat gebeurt nu eigenlijk met het geld, hoeveel komt waar terecht. Vragen waar je zelden of nooit inzicht in krijgt. Hierdoor is de verbondenheid met het goede doel gering. Via onze voorzitter zijn we in aanraking gekomen met de problematiek van schoolgaande kinderen in Gambia. Onderwijs is de basis voor een betere toekomst. Dit is helaas niet weggelegd voor veel kinderen in Gambia. Middels de Stichting Kids2School word ik in de gelegenheid gesteld om een actieve bijdrage te leveren aan een stichting met een helder doel, volledig transparant en met een zeer efficiënte geldbesteding. Kortom een stichting waar je voor geeft. Ik ben vereerd een actieve bijdrage te leveren aan deze stichting.”

Elfie Rutten - Daemen, Stafmedewerker

“In Gambia zijn kinderen oprecht blij en trots als ze naar school kunnen gaan. Door naar school te gaan, kunnen de kinderen niet alleen later beter voor hun families zorgen, maar ook bijdragen aan de ontwikkeling van het land. Het lot van de Gambiaanse kinderen en het land Gambia gaan mij aan het hart. Daarom ben ik actief betrokken bij Kids2School.”

Mathieu Rutten, Stafmedewerker

“Elke keer als we in Gambia zijn en ik de “smiling faces” van de families zie omdat ze blij zijn dat hun kinderen naar school kunnen gaan, geeft mij dat een goed gevoel. Via Kids2School kunnen we meer families blij maken en hoop geven op een betere toekomst voor hun kinderen.”

Buba Sowe, Coördinator in Gambia

“i have been tour guide for my entire life and have had the opportunity to visit many places including families in the country and elsewhere. Anytime I visited a community I saw a need to help kids who are very clever but because of poverty they cannot attend school. I also realize that if these clever kids are given an opportunity, they can make a lot of difference in the future. So I began to think of a way how to help them an starting a new project like Kids2School that will help kids realize their dreams is just wonderful. I think this project will not only help these kids in the future, but it will also help my country to develop its own resources who will later contribute to the development of their own societies and communities, to lift the country from poverty with the right education. So I am very happy to help.”

Stichting Kids2School
Dillegaard 92